Pedagogische klimaat

Het klimaat binnen de school laat zich omschrijven als rustig en gestructureerd. Het onderwijs aan kinderen zien wij als een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dit geldt in de omgang met leerlingen, ouders, het team. Er zijn duidelijke afspraken over de organisatie en rust binnen de school en over de omgang met elkaar; de zgn. pedagogische huisstijl.

De school heeft een sterke nadruk op de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind. Er wordt veel structuur geboden en de kinderen wordt geleerd hoe om te gaan met hun problemen. Omdat ieder kind zijn eigen achtergrond en problemen heeft, is individuele aandacht belangrijk en zijn de groepen klein.

 

 

SO De Spinaker Regio maakt ontwikkeling (weer) mogelijk voor kinderen die in het reguliere onderwijs vastlopen. De school streeft er naar om voor elk kind een passend onderwijsaanbod bieden zodat:

Zijn/haar ontwikkelpotentieel optimaal gerealiseerd wordt;

Hij/zij de vaardigheden meekrijgt die hij nodig heeft na het verlaten van de school;

Hij/zij goed kan doorstromen naar voortgezet onderwijs in welke vorm dan ook.

 

Lees meer